मलायका अरोराने सांगितले तिच्या फिटनेसचे रहस्य, तिच्या आहारात काय खास आहे जाणून घ्या

Malaika Arora

मलायका अरोरा (Malaika Arora) अशा अभिनेत्रींपैकी एक आहे जी तिच्या फिटनेसची पूर्ण काळजी घेते. तसे, अभिनेत्रींच्या फिटनेसबद्दल बरीच चर्चा आहे, लोकांना त्यांचा आहार जाणून घ्यायचा आहे. मलायका अरोरा वाढत्या वयातही तिच्या फिटनेसमुळे चर्चेत आहे.

मलायकाने तिच्या फिटनेसचे रहस्य उघड केले आहे. मलायकाने काही गोष्टी शेअर केल्या आहेत. तिने सांगितले की गेल्या एका वर्षात ती शाकाहारी आहार घेते (दुधाचे पदार्थ वापरत नाही). मलायका म्हणाली, ‘वाढती वय फक्त एक नंबर आहे. वय थांबवता येत नाही, परंतु वाढत्या वयानुसार आहार बदलता येतो. शाकाहारी असण्याव्यतिरिक्त मी माझ्या शरीरात विटामिन्सच्या कमतरतेचीही काळजी घेते. सर्वात महत्वाची गोष्ट म्हणजे मी घरी बनविलेले जेवण खाते. तूप माझे आवडते आहे. माझे भोजन तूप, ऑलिव्ह ऑईल किंवा नारळ तेलात बनविलेले असतात. जर घराबाहेर किंवा परदेशात असेल तर मला स्थानिक (लोकल) अन्न अधिक चांगले खायला आवडेल. मी खाण्याबद्दल काहीच टेन्शन घेत नाही. स्थानिक (लोकल) शाकाहारी जेवणात जे आहे ते मी खाते. हे मी म्हणते आहे, स्थानिक (लोकल) खा, त्याचा प्रचार करा.

याशिवाय काही दिवसांपूर्वी मलायका अरोरानेही तिच्या सौंदर्याचा रहस्य चाहत्यांशी शेअर केला होता. इंस्टाग्रामवर घरी बॉडी स्क्रब कसा बनवता येईल याबद्दल एक व्हिडिओ शेअर करण्यात आला होता. मलायकाने घरी सहजपणे स्क्रब बनवण्याची व कमी वस्तू वापरण्याचा सल्ला दिला आहे. यासाठी मलायकाने कॉफी पावडर, ब्राउन शुगर आणि तेल वापरले. सांगण्यात येते की मलायका अरोरा खान सध्या तिच्या इन्स्टाग्रामवर खूप अ‍ॅक्टिव आहे. यावर ती सतत लोकांना टिप्स देत असते. मलायकाच्या चाहत्यांना याचा फायदा होतच आहे.

 

 

View this post on Instagram

 

Hey guys!!! I hope you are enjoying the sun after some gloomy days! When the sun shines, its also time to shine from within and that means its time for #MalaikasMoveOfTheWeek Don’t forget to tag @sarvayogastudios @thedivayoga and me when you post!! This week’s post is Chakrasana, this pose works wonders in improving your flexibility and strengthening your spine. -Lie flat on your back on the ground. -Fold your legs at your knees -Place your palms next to your ears with fingers pointed forward -Inhale and gradually lift your body to form an arch -Allow your head to gently fall and relax your neck. -Ensure your body weight remains evenly distributed Pic credits @bythegram I hope you all are staying at home, wearing masks when you venture out and taking care of yourself! We’ll get through this stronger, better and happier 🙂 #malaikasmondaymotivation #sarvayoga #yogaathome #fitindiamovement #mylifemyyoga

A post shared by Malaika Arora (@malaikaaroraofficial) on


 

View this post on Instagram

 

Hey everyone! I thought we’d take a little break yesterday but I hope you all had a great Raksha Bandhan and spent some lovely time with your loved ones, even those who did it virtually! I love how such festivals bring everyone together! Now let’s get back to the amazing week ahead with some movement, stretching and sweating with #MalaikasMoveOfTheWeek Get on your mat and sweat it out & also don’t forget to tag @sarvayogastudios and @thedivayoga when you post! This week’s pose is Anjaneyasana! – Start in a downward dog. As you exhale bring your right foot forward and place it in between your hands aligning the right knee and heel in a straight line. – Lower your left knee to thr ground. Slide it back if needed till you feel a comfortable stretch in your left thigh – Inhale and lift your chest upright, taking your arms upwards, either parallel to each other or palms joined – With ever exhale, bend deeper into the pose, pressing your tailbone towards the floor – If possible, take your head back and look up – To come out of the pose, go back into the downward dog and repeat on the other side This is a great pose to stretch out your thigh, groin area and open your chest. Let’s see the pictures rolling in! This beautiful picture is shot by @by.the.gram #sarvayoga #strongerwithsarva #yogalife #malaikasmondaymotivation #movementmondays #yogagirl #yogapose #yogagram #fitindiamovement #mylifemyyoga

A post shared by Malaika Arora (@malaikaaroraofficial) on


 

View this post on Instagram

 

Suffering from acne breakouts every now and then? Here’s a simple diy to control those ‘Bad timing’ breakouts. I personally have very sensitive skin and I often tend to get a break out. Breakouts can happen due to various reasons like weather change, hormonal change or due to excessive use of products on skin. Here’s introducing the terrific trio to help cope with your day to day breakouts. Take some cinnamon powder (Dalchini), add a tablespoon of raw organic honey, squeeze some fresh lime juice to it and your face pack is ready. Apply it evenly on your face avoiding the mouth and eye area, keep it for 8-10 mins and rinse it off with cold water. U may feel a tingling sensation,that’s fine,but if unbearable then rinse off. Please note that if your acne breakout is severe, it is advisable to consult a doctor regarding the same #OrganicFaceMask #AcneTreatment #MalaikasTrickOrTip

A post shared by Malaika Arora (@malaikaaroraofficial) on

बातम्यांच्या अपडेटसाठी लाईक करा आमच्या फेसबुक पेजला

MT LIKE OUR PAGE FOOTER